Sunday, October 10, 2010

學習 、工作

好耐無寫自己"內心"o既野 (小弟語文能力唔好, 唔識形容乜野係"野" ... 寫下寫下, 可能係內心獨白吧) ... 襯今日10.10.10, 又咁岩同一位朋友傾過一d認真話題... 有感而發... 雖然好眼訓, 但都要寫.... 因為.. 曾經在友人看過一篇 blog post (沒記錯的話是友人的 "森路歷程", 錯了勿插 :P), 開場白大概是 "曾經聽友人說過, 回家了, 累了. 若是有 blog "要" post, 再累也要先 post 後休息. 不然, 過了那興致, 之後想再 post 都不可能了"... 可能怕是失去靈感了吧.

今次, 小弟想講下, 小弟 常常常常 聽到的一句話. "工作的時候,好多時會學到新野". 我想問: 什麼是工作? 什麼是學習?

如果你曾經簽過一份工作合同, 上面應該會有.. 如 "You are expected to put your best effort on accomplishing the tasks assigned to you" 咁o既說話. 那... 在我心中點睇乜野係工作? 如果我是 interviewer, 又如果有一位求職者跟我說: "我進這公司, 接這工作, 是希望學到新野..." 我一定好串咁問佢: "你來學野? 想學乜野? 我呢到無乜教材".

係我心目中, 學習 跟 工作 完完全全是兩回事...

工作, 你老闆肯定想你將最好o既野做出黎. 如果你認為岩岩學完o既野, 做出黎可以交差, 那還是不是最好的? "best effort" 了? 其實這沒有答題, 因為每個人追求的 best 都不一樣. 而我想係到表達o既係... 好多時, 工作是有時限的. 做得黎又要學, 學得黎又要做.. 你學得又有幾深入呢? 工作上, 遇到一些從沒遇過的東西, 給你遇上了, 是你多了一點這東西的 經驗, 是你 "認識" 多了一樣東西. You "know" something new. 那是真正的"學習"嗎?

學習, 到底係我心目中又是什麼??

不知是好運還是惡夢... 小弟畢業作 (即 fyp) 遇上了 e-Learning. 那時看了一本書.. 大概是講 adult learning... 什麼是最好的學習?? What is the BEST LEARNING? 最好的學習是來自內心的 渴求 (難聽d叫 慾望, 即desire) .. 自發的, 有興趣的, 渴求得到的. (如果你睇番小弟所寫 ... 有關在 barcamp 2010 裡, 小弟有幸聽了 有關Consciousness 的 session... 要想知自己在做什麼, 那便要分清楚是 your desire, need, fear, or joy 哦) 工作上 所謂的學習 ??? Is it desire? Is it fear?? Or is it a NEED??? Perhaps, it may be joyful :P (someone LOVES works all day, right?) 如果你工作上所"學習"的是你所"渴求"的, Congratulation! 但是, 又有幾可, 你工作上遇到的新事物, 是你所渴求認識的那東西?? 工作好多時會有d框架 bound 住你... 請不要退而求其次的說: "那東西不能用到工作上嗎? 沒打緊, 我也想學這東西"... 那到底什麼是你 desire 的?? 又或者, 你又真係好鬼想學這 "2nd Priority" 吧 ... 嘿嘿... anyway.. 不要太貪心... "吾生也有涯,而知也無涯,以有涯隨無涯,殆矣". (在拋拋書包麼!? Remember.. my blog's name is "Emptiness Blogging"... somehow Taoism... lol)

你要學習你所 desire 的東西, 你將會付出很多, 但不一定有相對應的回報. 但係, 你又會戇戇居居咁走去完成佢... (小弟就咁戇戇居居左個 year4 + 1年 cs master degree, 諗番都好鬼戇居-.- 浪費咁多時間同精神, 仲要 put 多左 effort... but, so what? i did that. XD )

Hope you get what is Learning.

其實, 我認為互聯網是比避孕套更偉大o既發明, 因為你可以透過 超連結 (都幾超下架..) 去將有關係o既野 "連埋". 對學習來說帶來極大方便. (回想起.. 寫paper時, 找 reference 中的 reference 來看看, 沒有 hyperlink , 可以找死你)

到最後, 我想講.. 其實我寫呢篇野果時已經係 10月 11號 零晨時份 :P 改改 post date 而已. 上述只是個人見解, 如有得罪, 多多包容.

3 Responses to “學習 、工作”

Anonymous said...

學野,未必是技術上的。

對著好同事,學他們的好。
對著壞同事、或者廢柴,學如何應對。

以上只是例子,還有很多可以學的。

至於剛剛學完就交貨,這種東西當然時常發生。如果要所有東西都十全十美,只怕很難生存下去。

mr.kschan said...

你講得岩..

可能我將學野 個scope 定義左 技 之上

but, 學.. 仍有分 desire 的學 還是 need 的學.

又有多少工作時可以有 desire 的學

mr.kschan said...

第一次... 在我還 proof-read 時... 就有了 comment -.-"

 
© 2009 Emptiness Blogging. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz